Blind lunch

13 oktober 2017

Zet een tekstschrijver die anti-verzekeren is tegenover een verzekeringsadviseur die niet aan PR doet en je krijgt … een verrassend gezellige lunch! Met meer toekomstperspectief dan je op het eerste gezicht zou denken.

Vandaag is het zover, mijn blind lunch van het Schijndels Netwerk voor Ondernemers. Met zorg ben ik gekoppeld aan mijn eetdate en ik beken: een ietsje pietsie giechelig ben ik wel als ik de lunchroom binnenstap. Vol verwachting neem ik plaats aan het voor ons gereserveerde tafeltje en enthousiast zwaai ik naar de collega-ondernemer die een paar minuten na mij binnenloopt. Ietwat verbaasd zwaait hij terug, om vervolgens linea recta door te lopen en aan te sluiten bij een gezelschap dat er al zit. Aiiii. De volgende die arriveert, blijkt wél mijn date te zijn. Enthousiast kussen we elkaar op de wang, om vervolgens te concluderen dat dat wellicht iets te Tinder-achtig is. Mijn ‘ha, dus jíj bent mijn date’ die door de zaak schalt, doet ook een duit in het minder zakelijke zakje. Maar goed, we zitten. Da’s al heel wat.

De angst die ik net op kantoor nog had, namelijk dat ik iemand zou treffen die niets te vertellen heeft of tijdens mijn geklets continu op zijn horloge kijkt, blijkt ongegrond. Zo vaak we elkaar ook al gezien hebben in het uitgaansleven, zo weinig weten we van elkaars dagelijkse bezigheden en zakelijke uitdagingen. Terwijl mijn tafelgenoot losbarst over het verzekeringskantoor dat hij samen met zijn broer en vader runt, begin ik over de AOV-offerte die al maanden onaangeroerd op mijn bureau ligt. Als ik vertel over alle soorten teksten die ik zoal schrijf, biecht hij op dat hij eigenlijk niets doet aan externe communicatie. En precies op het moment dat hij concludeert dat hij zijn kwaliteiten bewust niet van de daken schreeuwt, zeg ik dat ik hou van klare taal. Ha, dat begint lekker! 

Ik verdenk de matchmakers van de ondernemersvereniging ervan dat ze het erom doen. Nu we eenmaal in elkaars ogen kunnen kijken, moeten we elkaars ogen nog verder openen of zo. Tja, zit wat in. Via tennis, muziek, huurhuizen en kinderen komen we op onderwerpen als social media, enge ziektes,  moderne websites en hypotheken. En oja, we praten ook over de spelfout die al jaren op de gevel van een Schijndels assurantiekantoor prijkt. Het komt zelfs tot een brainstorm over hoe hij zijn steeds jonger wordende doelgroep kan bereiken in de toekomst. En hij overtuigt mij van het feit dat oververzekeren inderdaad stom is, maar het dekken van steeds groter wordende financiële risico’s niet. 

Iets met misvattingen en aan het denken zetten. Alsof ze het wísten, daar bij het SNO.

Tel. 06 2470 1616info@typischfem.nl