Klaaglijn

1 oktober 2018

Ooit had ik een overbuurman, laat ik hem voor het gemak Kees noemen. Elke dag, jaar in jaar uit, parkeerde Kees' buurman zijn auto recht voor het enige raam van Kees’ huis. Dit deed buurman omdat de stoep voor zijn eigen tussenwoning slechts plek bood aan het boodschappenwagentje van buurvrouw. Tot grote ergernis van Kees. Subtiele hints hielpen niet. Gesprekken net zo min. En dus stak Kees op een dag de banden van buurman lek. Wat frustratie al niet met iemand kan doen.

In Boxtel wonen ook buurmannen en Kezen. En dus heeft de gemeente afgelopen maandag een meldpunt voor buurtergernissen geopend. Deze servicelijn stroomlijnt de duizenden meldingen die binnenkomen en gaat de leefbaarheid in de wijken verbeteren. Irriteer jij je mateloos aan de rotzooi die je buren laten slingeren of hun honden die overal poepen en altijd blaffen? Aan hun tv of radio op volume 58 of elektrische heggenschaar om half 8 op zaterdagochtend? Bel de klaaglijn voordat er echt bonje is. Ook katten in de tuin, niet geleegde kliko’s, jankende baby’s, losliggende stoeptegels en spelende buurtkinderen die jouw zijmuur als goal gebruiken, scoren hoog in de lijst van buurtergernissen. En zelfs die scooterbende recht onder jouw slaapkamerraam wordt nét iets draaglijker als je je gal ergens kunt spuwen.

Zelf ben ik altijd alleen maar blij als ik eens wat hoor bij ons naast. Wij gaan in huize testeronia namelijk niet bepaald sluipend en fluisterend door 't leven, dus ik juich iedere vorm van niet door ons veroorzaakte tijdelijke overlast toe. Maar goed, aangezien klagen onze nationale hobby is, wordt de lijn vast een succes. Heb jij het nummer al in je favorieten gezet? Ik zal in elk geval ook Kees eens tippen. Hopelijk scheelt het wat lekke banden.

Oorspronkelijke publicatie: 
Brabants Dagblad

Tel. 06 2470 1616info@typischfem.nl