val op of je valt af

15 februari 2016

V&D, DA, Paradigit, Blokker, Scapino. Het is wel duidelijk: gewoon is niet meer goed genoeg. Voor grijs komen we tegenwoordig ons bed niet meer uit. We gaan voor knalrood of pimpelpaars met stip en strik erom.

De faillissementen van de afgelopen jaren laten duidelijk zien dat je als winkel of bedrijf bijzonder moet zijn, anders tel je niet meer mee. Verkoop je spullen die de buurman ook verkoopt, dan overleef je het niet. Het is zaak op te vallen tussen alle anderen. Met speciale producten die alleen jij aanbiedt. Met speciale prijzen of een speciale aanpak die je nergens anders vindt. Werk aan de winkel dus voor alle ondernemers!

In prijsvechten geloof ik persoonlijk niet zo. Blijven een unieke werkwijze en aparte producten over om je mee te onderscheiden. Het gaat immers om voldoening en tevredenheid op de lange termijn, toch? Ik zie dan ook volop kansen voor degenen die kwaliteit, vernieuwing en persoonlijke aandacht weten te combineren. Anno 2016 willen we weten welke boer onze groente grootgebracht heeft, hoe gelukkig de koe was van wie onze melk en biefstuk komen en welke houthakker het hout voor onze eettafel heeft gekapt. Op eerlijke en milieuvriendelijke manier uiteraard. Er worden letterlijk schoenen en matrassen op ons lijf geschreven en de waarde van maatwerk, service en duurzaamheid wordt weer gewaardeerd. Wie zijn kop boven het maaiveld uitsteekt, wordt gezien. Het licht staat op knalgroen voor detaillisten en specialisten, als je ’t mij vraagt.

Geen massa, maar niche dus. Speciaalzaken, zzp’ers: de wereld ligt aan onze voeten! Zolang we doen waar we goed in zijn, op ónze manier. Zolang we onszelf laten horen, niet stilstaan en persoonlijke aandacht aan onze klanten schenken. Mijn tip? Laat zien wat voor moois, goeds en speciaals je in huis hebt. En oja, neem geen grijs logo.

Tel. 06 2470 1616info@typischfem.nl