Roze redding

12 februari 2018

Het roze boodschappenmandje van Jumbo. Dé uitkomst voor zoekende singles en volop in de media deze week. Het mag dan om een valentijnsactie gaan, wat mij betreft krijgt het mandje na woensdag een vaste status. In één oogopslag is duidelijk of die lekkere vent bij het zuivelschap ook vrijgezel is of dat flirten geen enkele zin heeft. Hallo zeg, geniale marketingmensen daar op het Jumbo hoofdkantoor in Meierijstad.

Tussen de soep en de aardappels op zoek naar de liefde, kan het nog mooier? Zo’n mandje staat stukken charmanter dan een sticker met ‘beschikbaar’ op je voorhoofd. Het nieuwe singleshoppen lijkt me bovendien ook nog eens giga-efficiënt. Laadt die op ’t oog leuke man alleen maar eiersalade met bonussticker, bierbuikvulling en vochtig wc-papier in? Gaat die mooie meid vooral voor exotische smoothies, Franse wijntjes en chocoladecondooms? Aan de inhoud van het mandje zie je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt en of de vrijgezel in kwestie inderdaad een beetje gezellig is. Was dit er maar geweest in mijn tijd, had me een hoop Tinderleed en dure Parship-abonnementen bespaard.

Jammer genoeg krijg ik bij de marketinglui van Jumbo niet los wanneer hun Schijndelse, Boxtelse en Gestelse winkels deze roze mandjes hebben. Vooralsnog moeten we naar Woerden om real life Tinder te spelen, helaas pindakaas. Wat ik wél alvast wil afspreken met alle singles die dit weekend volle bak gaan carnavallen in de Meierij: laten we alleen de lekkere wijven en onweerstaanbare mannen met roze lintje of roze hoed lastigvallen. Vanaf nu geldt de regel: roze = ja ik wil, alle andere kleuren = handen thuis en stil.

Roze als tegengif voor eenzaamheid, garantie voor gezelligheid én oplossing voor het #metoo probleem. Chapeau Jumbo.

Oorspronkelijke publicatie: 
Brabants Dagblad

Tel. 06 2470 1616info@typischfem.nl